P7 Radio



P7 TV



P7 Misjon



P7 Butikk


Satelittantenner

P7 vil fortsette med å fylle eteren med Livsens Ord

Jeg har reist en god del i Finnmark som forkynner, barne- og ungdomsarbeider. En gang jeg besøkte ei lita avsides bygd i Tana, traff jeg ei eldre dame. Hun lengtet sånn etter å få høre Guds Ord, og satte stor pris på at vi kom og hadde møte. Hun ville nesten ikke la oss dra derifra, fordi gudsordet var så verdifullt for henne. 

Presten i bygda var der så alt for sjelden, klagde hun, og det gikk lang tid mellom hver gang hun fikk høre Ordet lest. Da dukket det opp en tanke hos meg: Radio! Om bare radiobølgene kunne nå hit ut! Der kunne hun i det minste få høre litt forkynnelse.

 

Jeg jobbet i Varanger Radio på den tiden, og hadde ansvaret for å kringkaste blant annet Vindu mot Livet på Varangerhalvøya en gang i uken. Men signalene nådde ikke helt hit ut til Tana. Jeg vet heller ikke om DSF’s radiobølger fra Karasjok nådde bygden, men jeg tror ikke det.  Gud forsterket nøden i mitt hjerte denne dagen: Nøden om å nå lengre ut med Ordet.

 

Fyll eteren med livsens Ord! Og la det lyde over jord at Kristus er oppstanden! Han råd for all vår uråd vet, og kilden med hans kjærlighet er alltid fylt til randen.

 

Fyll eteren med Herrens Ord, så alle som på jorden bor, kan gledesbudet høre! La bølgene få bringe bud! La ordet om en nådig Gud få nå hvert lydhørt øre!

 

Fyll eteren med frelsens ord! I øst og vest, i sør og nord la seiersbudet lyde, inntil det fyller jorden rund, som vannet dekker havets bunn! Da skal seg verden fryde,

 

Fyll eteren med håpets ord! Da livsens lilje vakkert gror, og lyset fagert flommer. De bølger som om jorden går, de skaper himmelrikets vår, til sist en evig sommer.

 

Denne ukjente teksten er skrevet av Trygve Bjerkreim i 1968. Og jeg håper du forstår hva den handler om. Den handler om radiomisjon og det kristne radioarbeidet. Fyll eteren med livsens ord! La det lyde utover jord at Jesus er oppstanden! At Jesus er Herre, og at han vil frelse oss fortapte syndere. La radiobølgene og ikke minst tv-bølgene få bringe gledesbudet til mennesker over hele jorden om vår tre ganger hellige, nådige og kjærlige Gud!

 

Vilde Nevland, barnebarnet til Åge Nevland, som vi kjenner godt fra Veien gjennom Bibelen, har laget en melodi til denne flotte teksten. Dermed har vi vår egen radiomisjonssang her i P7 Kristen Riksradio.

 

I Jesaja, kapittel 62 og vers 11 står det slik: Se, Herren lar det lyde til jordens ende: Si til Sions datter: Se, din frelse kommer! Se, hans lønn er med ham, og hans gjengjeldelse går foran ham.

 

P7 Kristen Riksradio vil fortsette med å fylle eteren med livsens ord, og la dette Ordet få lyde ut til jordens ende. Vi vil fortsette med å gjøre Guds Ord tilgjengelig via Radio, og fortelle at frelseren er kommet. Vi vil også fortsette å lage TV-sendinger, hvor forkynnelsen er det sentrale - for om mulig å nå enda lenger ut.

 

Hjelp oss å fylle eteren med Livsens Ord!

 

P7 20 år